Aradığımda Operatöre Ne Demeliyim?
24 Nisan 2019

Sakin olmaya çalışın. Kendi ADINIZI VE SOYADINIZI söyledikten sonra NEREDEN ARADIĞINIZI söyleyin. Karşılaştığınız sizin ya da yardıma muhtaç kişinin ACİL SAĞLIK SORUNUNU anlatın. Birisi mi düştü? Bayıldı mı? Kaza mı oldu? Nefes mi almıyor? Şiddetli kanaması mı var? Silahlı yaralanma mı oldu? Boğuldu mu? Etrafınızdaki insanlar toplu halde kusmaya, bayılmaya ya da öksürmeye mi başladı? Bunlar gibi net ifadeler kullanmaya çalışın. Adres bilgisini detaylı verin. Posta adresinin yanı sıra bulunduğunuz mevkiiyi tam olarak gösterebilecek okul, cami, karakol, büyük marketler, belirli kavşaklar ya da yol ağızlarını belirten açık adres verin. Eğer sizin yanınızda ikinci bir kişi varsa o kişiyi AMBULANSI KARŞILAMAK İÇİN bu belirttiğiniz açık adrese gönderin. Bu sağlık ekibinin hastanıza ulaşmanızı hızlandırır. Çağrınızı karşılayan 112 operatörü size aksini söylemedikçe telefonunuzu kapatmayın. Sakın olay yerinden ayrılmayın ve telefonunuzu boş yere meşgul etmeyin. 112 komuta kontrol merkezi sizin telefon numarasını gördüğü gibi size ulaşabileceği ikinci bir telefon numarasını da isteyebilir. Çünkü 112 merkezindeki nöbetçi doktorlar ambulans gelene kadar sizi yönlendirmek ve hasta hakkında diğer bilgileri almak için sizi tekrar arayabilir. Eğer yaralının bulunduğu ortamda herhangi bir tehlike yoksa ve ilk yardım bilmiyorsanız yaralıyı kıpırdatmayın.