T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Kırıkkale İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Kırıkkale İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Kış Aylarında Beslenmenize Dikkat Edin

Güncelleme Tarihi: 28/11/2017

Kış Aylarında Beslenmenize Dikkat Edin.jpeg
İl Sağlık Müdürümüz Doktor Feramiş Ender Güngüneş, soğuk havaların gelmesi ile birlikte yeterli ve dengeli beslenmenin sağlığın korunması açısından önemli olduğuna dikkat çekti. 

Konu hakkında açıklamalarda bulunan İl Sağlık Müdürümüz Doktor Feramiş Ender Güngüneş “Sıcaklığın düşüşüne bağlı olarak daha yağlı ve şekerli besinlerin tüketimi artmakta, kapalı ortamlarda daha fazla vakit geçirilmekte, fiziksel aktivite yoğunluğunda azalma olmaktadır. Bu değişiklikler vücut ağırlığında artışa neden olabilmektedir. Genellikle yaz aylarında dikkat edilmeye başlanan kilo kontrolü, kış aylarında yerini ihmalkarlığa bırakır. Birçok insan, kalın giysiler içerisinde kilolarını daha rahat saklayabileceklerini düşünerek, sağlıklı beslenme alışkanlıklarından uzaklaşırlar. Sağlıklı beslenme alışkanlıklarından uzaklaşmak, bağışıklık sisteminin de gücünü kırar ve daha sık ve daha kolay hasta olmaya yol açar” şeklinde konuştu. 

İmkanlar dahilinde her gün mevsiminde bol meyve ve sebze tüketilmesi gerektiğine işaret eden İl Sağlık Müdürümüz Dr. Feramiş Ender Güngüneş “Kış aylarında vücut direncini artırmak ve vücuda yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için sebze ve meyve çeşitlerinden yararlanılması gerekmektedir. Savunma sistemini güçlendirici özelliği olan A ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerden zengin, havuç, brokoli, kabak, lahana, karnabahar, maydanoz gibi sebzelerin yanı sıra kış aylarında bolca bulunan portakal, mandalina, elma, greyfurt gibi meyvelerin tüketmek çok önemlidir”

“Soğuk algınlığı ve diğer enfeksiyonlara karşı vücut direncini arttıran E vitaminini yeterince almak için, en iyi kaynakları olan; yeşil yapraklı sebzeler, fındık ceviz gibi yağlı tohumlar ve kuru baklagillerin yeterli miktarlarda tüketilmelidir. D vitamini almak için güneş ışığından yararlanılamayan bu günlerde, balık tüketimine de dikkat edilmesi gerekir. Haftada 2-3 kez balık tüketilmesi eksik kalan D vitaminini desteklerken, fosfor omega 3, E vitamini ve iyot gibi önemli besin öğelerinin de alınmasını sağlar. Kış aylarında dikkat edilmesi gereken başka bir nokta ise, sıvı tüketimidir. Vücut ısısını dengede tutabilmek için bol sıvı alımı gerekmektedir. Yeterli sıvı alımı vücutta oluşan toksinlerin atılması, vücut fonksiyonlarının düzenli çalışmasında önemli rol oynamaktadır. Bu nedenle, her gün en az 12-14 su bardağı su veya sıvı alımının karşılanması için ıhlamur, şekersiz ada çayı, kuşburnu çayı, açık çay gibi içecekler tercih etmelidir” dedi.