T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Kırıkkale İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Kırıkkale İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Kalbinizi koruyun içinde sevdikleriniz var

Güncelleme Tarihi: 22/11/2017


İl Sağlık Müdürü Güngüneş, 29 Eylül Dünya Kalp Günü dolayısıyla yayınladığı basın açıklamasında, dünyada olduğu gibi ülkede de bir numaralı ölüm nedeni olan “kalp ve damar” hastalıkları ile mücadelede, “risk faktörlerinden uzaklaşma ve korunma” adına yapılan yanlışlıkların, her gün kaybedilen insanlarla ortaya çıktığını belirtti.



Kırıkkale İl Sağlık Müdürü Doktor Feramiş Ender Güngüneş, dünyada ve ülkemizde bir numaralı ölüm nedeninin kalp ve damar hastalıkları olduğuna dikkat çekerek, vatandaşlara daha hareketli bir yaşam ile risk faktörlerinden uzak bir yaşam tarzını benimsemeleri çağrısında bulundu. Kalp ve Damar Hastalıkları ile mücadele etmenin önemini vurgulamak, kişileri bu hastalıklara karşı uyarmak, kalp sağlığını koruma konusunda bilinçlendirmek, sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazandırabilmek ve kalp sağlığına dikkat çekmek amacıyla 29 Eylül Dünya Kalp Günü olarak kutlandığını hatırlatan Güngüneş, günde en az 30 dakika yürüyüş yapılması en kolay egzersiz türü olduğunu, bu şekilde kilo kontrolü sağlayarak stresin azaltabileceğini söyledi.



Güngüneş “Kalp hastalıklarından uzak durmanın başlıca yolu sağlıklı beslenmek ve hareketli bir yaşam tarzı benimsemektir. Bol sebze, meyve ve hafif yağlarla desteklenecek diyet sayesinde kandaki yağ oranının dengesi sağlanır. Yemeklerde mümkün olduğunca az tuz kullanarak, kendinizi az tuzlu yemeğe alıştırmanız yüksek tansiyonu önler ve sizi kalp hastalıklarından korur, hazır yiyeceklerden uzak durarak ve günlük spor egzersizi yaparak kalbinizi koruyabilir uzun ve sağlıklı bir yaşam sürebilirsiniz. Günde 30 dakika yürüyüş yapılması en kolay egzersiz türüdür bu şekilde kilo kontrolü sağlayarak stresi azaltabilirsiniz. Düzenli egzersiz ile damarların elastikiyeti artarak, tansiyon, kan yağları ve şekerinde düşme sağlanabilir” dedi.



Kalp ve Damar Sağlığı, genetik özelliklerin yanı sıra beslenme ve yaşam tarzı ile doğrudan ilgili olduğuna işaret eden Güngüneş “Kalp ve Damar Sağlığını olumsuz etkileyen başlıca unsurlar; sağlıksız beslenme, şişmanlık,alkol, sigara, hava kirliliği, hareketsiz bir yaşam ve strestir. Kan basıncı yüksekliği, şeker hastalığı ve uyku bozukluğu ile ilgili olan sorunların üzerinde durulmalı; kan şekeri, kolesterol ve kan basıncı gibi değerlerin belirli seviyelerde tutulmasına dikkat edilmelidir. Kalp hastalıklarının giderek artış göstermesi ile birlikte koruyucu sağlık hizmetlerinin değeri daha iyi anlaşılmaya başlanmıştır. Sağlıklı beslenme, hazır gıdalar yerine taze besinlerin tercih edilmesi, aşırı tuz kullanımının önüne geçilmesi, düzenli sağlık kontrolleri, kan değerlerine dikkat edilmesi kalp sağlığını koruma tedbirleri arasındadır. Ayrıca hayata karşı iyimser olmak, aile ve çevre ile kaliteli zaman geçirmek, uyku düzenini kontrol altında tutmak da önemlidir. Sağlıklı bir yaşam için spor şarttır. Sporu yaşamımızın bir parçası haline getirebilmemizin ön koşulu ise sağlıklı bir kalbe sahip olmaktır. 35 yaş üstü kişilerin spor yapmaya başlamadan önce kardiyak yönden değerlendirilmesi gerekir. Fizik muayene, EKG (Elektrokardiyografi) ekokardiyografi ve egzersiz testleri yapılabilir. Kalbinizi korumak ve sağlıklı bir yaşam tarzı seçmek sizin elinizde. Tüm halkımızın Dünya Kalp Gününü kutlar, sağlıklı günler dilerim” dedi.